Thursday, April 23, 2009

Godzilla's Story part 3

“ Welcome home, Queen Hensem!!! Anyeong asseong!!! ” Ribuan makhluk tunduk kepadaku. Wah…betapa terkejutnya aku, mana kan tidak tiba-tiba aku dihormati oleh makhluk-makhluk pelik tadi malah dipanggilnya aku dengan gelaran ‘Queen’.

“ Queen! Queen! Queen! QUEEN! Aku seorang queen!! Chiaaaaaaa~ “ Ehem, Queen Hensem! Cukuplah. Cukuplah dengan kebangangan kitak ya. Ju ikut kamek pegi istana Kerajaan Hensemole. ”

“ Aok bha! ” aku memuncungkan mulut.

Spendell membawaku ke sebuah jalan yang lurus dikelilingi rakyatku. Yang peliknya, jika di dunia manusia, warna diraja ialah kuning emas namun di sini warna kebesarannya ialah ungu. WARNA kesukaanku!!!! “ Hmmm… kenapa aku dibawa kesini, huh? Apa yang istimewanya diriku ini? Mengapa aku menggunakan bahasa Jabak ni? Tidak!! Nehi!! ” bisik hatiku. “ Queen, sebenarnya Queen adalah pewaris takhta bagi kerajaan Hensemole. Queen sik tauk ka Queen ada darah diraja Raja Kacak? Queen dah dipilih sebagai penggantinya time kecik dolok. Anyway, gne Queen boleh sampe sitok?. ” “ Dengan kuasa sakti kamek nok terhebat. Hahaha…”

Pongg….sekali lagi aku dipukul dengan kuatnya!

“ Aih, pahal cita aku tok kedak cita ‘ God save our king?’ tapi wataknya heroin la, AKU!! Ngahaha… Mun camya mesti abang Spendell tok Conrad, nak? Chiaaaaaaa~ I like it! ” kataku dalam kegembiraan yang melampau dalam hati. “ Queen, welcome to your palace. ” kata Spendell.

WAHHHHHHHHHH…….

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home