Monday, April 13, 2009

Godzilla's Story part 2

Sebuah Bandar yang kelihatan seperti sesuatu yang tidak logic untuk difikirkan di hadapanku. Namun, yang peliknya rupa makhluk yang menghuninya sungguh aneh dan memelikkan malah tahu menyanyikan lagu Aliff Aziz. “ Godzilla binti Ali Hensem, nama kau ka ya? Sila daftarkan dirik kat bilit pendaftaran di sebelah barat sejauh 2 kilometa(2 kilometer maksudnya). ” seekor makhluk memberitahuku. Rupanya sungguh pelik, seperti arnab tetapi bertubuhkan manusia. Aku sendiri tak tahu ingin menggunakan seekor atau seorang, mungkin SEERANG. “ Sumimasen, kitak seerang arnab or seerang manusia? Nama kitak apa? Leh kenalan? ” “

Hehehe…pokkkkkkkkk(kepalaku dipukul dengan sebuah kipas kertas)….. manusia bangang!! Pergi gik sia. Kau ku sula kelak!!! ” rupanya yang pelik tadi bertukar menjadi seerang raksasa yang comel.

Kawaii!!!!

Aku ingin sekali memeluknya, akan tetapi aku batalkan niatku kerana ketika dia membuka mulutnya, aku terlihat tengkorak manusia melekat di celah giginya yang kelihatan seperti gerigi. Dengan kehebatan aku menggunakan kompas, aku berlari sejauh 2 km. Memang tidak ku sangka aku begitu hebat sekali. Kalau aku berlari 2 km setiap hari, badanku pasti lebih kurus berbanding sekarang. Pasti abang Sabahan yang aku minati akan terpikat dengan sekali pandang!!! Ahhhh…..hebatnya diriku.

Pongg…

“ Oi, Godzilla binti Ali Hensem, andakah itu? Watashi pengurus kawasan ini, Encik Spendell Blobang. Nice to meet you. ” Apabila aku menoleh, seorang lelaki berumur 20-an, berbadan tinggi lampai, bertelinga tajam seperti Legolas dalam cerita LOTR rupanya yang menegurku.

Wahhhhhhhhh…… !!!!!

Cinta baruku sudah muncul. Bye-bye Abang Sabahan(anda yang tauk,tahu2 sajalaa). Adios!!

Pongg….(kepalaku dipukul sekali lagi)

“ Aishhh, jaik bha. ” kataku, sambil mengosok-gosok kepala. “ Sepa suruh kitak angan-angan. Ikut kamek. ” Aku ngomong sendirian(saja jak nambah cakap Indon), mungkin aku berasa geram dengan sikap Spendell yang suka memukul kepalaku dengan kipas ajaibnya. “ Wokeyh, kita dah sampe. ” Sekali lagi di depan mataku terdapat pintu besar. Kemungkinan lebih besar dari pintu yang pertama tadi.

Saksikanlah!!!! ” teriak si Spendell.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

apa ka abg sabahan...euuuu tauk2 jak ku..euu...oi ko lom follow blog ku gik.. :P

April 13, 2009 at 4:38 PM  
Blogger yien_yoyo said...

udahlaaaaaa~apuuuuu
kw da duak igek blog ka????
aku dah follow eyhhhh

April 13, 2009 at 5:47 PM  
Blogger yien_yoyo said...

aikkk~ukan afyan aaaaa....
huahuaa....

April 13, 2009 at 5:50 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home